برگزیده ای از دعای امام حسین (ع) در عرفه

    1. Click to close Window
    2.  
    3. 1ـ ستایش حق تعالی:
    4. ستایش سزاوار خداوندی است که کس نتواند از فرمان قضایش سرپیچد و مانعی نیست که وی را از اعطای عطایا، باز دارد. و صنعت هیچ صنعتگری بپای صنعت او نرسد. بخشنده بیدریغ است. اوست که بدایع خلقت را بسرشت و صنایع گوناگون وجود را با حکمت خویش استوار ساخت....... 
    5. 2ـ تجدید عهد و میثاق با خدا:
    6. پروردگارا بسوی تو روی آورم. و به ربوبیت تو گواهی دهم. و اعتراف کنم که تو تربیت کننده و پرورنده منی. و بازگشتم بسوی توست. مرا با نعمت آغاز فرمودی قبل از اینکه چیز قابل ذکری باشم....... 
    7. 3ـ خود شناسی:
    8.  و قبل از هدایت مرا با صنع زیبایت مورد رأفت و نعمتهای بیکرانت قرار دادی. آفرینشم را از قطره آبی روان پدید آوردی. و در تاریکیهای سه گانه جنینی سکونتم دادی: میان خون و گوشت و پوست. و مرا شاهد آفرینش خویش نگرداندی و هیچیک از امورم را بخودم وا نگذاشتی........ 
    9. 4ـ راز آفرینش انسان:
    10. ولی مرا برای هدفی عالی یعنی هدایت (و رسیدن به کمال) موجودی کامل و سالم بدنیا آوردی. و  در آن هنگام که کودکی خردسال در گهواره بودم، از حوادث حفظ کردی. و مرا از شیر شیرین و گوارا تغذیه نمودی. و دلهای پرستاران را بجانب من معطوف داشتی. و با محبت مادران به من گرمی و فروغ بخشیدی........ 
    11. 5ـ تربیت انسان در دانشگاه الهی:
    12. تا اینکه با گوهر سخن مرا ناطق و گویا ساختی. و نعمتهای بیکرانت را بر من تمام کردی. و سال به سال بر رشد و تربیت من افزودی. تا اینکه فطرت و سرنوشتم، به کمال انسانی رسید. و از نظر توان اعتدال یافت. حجتت را بر من تمام کردی که معرفت و شناختت را به من الهام فرمودی....... 
    13. 6ـ نعمتهای خداوند:
    14. آری این لطف تو بود که از خاک پاک عنصر مرا بیافریدی. و راضی نشدی ای خدایم که نعمتی را از من دریغ داری. بلکه مرا از انواع وسائل زندگی برخوردار ساختی. با اقدام عظیم و مرحمت بیکرانت بر من. و باحسان عمیم خود نسبت به من، تا اینکه همه نعماتت را درباره من تکمیل فرمودی...... 
    15. 7ـ شهادت به بیکرانی نعمت های الهی:
    16. الهی! من به حقیقت ایمانم، گواهی دهم. و نیز به تصمیمات متیقن خود و به توحید صریح و خالصم
    17. و به باطن نادیدنی نهادم. و پیوستهای جریان نور دیده ام. و خطوط ترسیم شده بر صفحه پیشانی ام، و روزنه های تنفسی ام، و نرمه های تیغه بینی ام. و آوازگیرهای پرده گوشم و آنچه در درون لبهای من پنهان است...... 
    18. 8ـ ناتوانی بشر از بجا آوردن شکر الهی:
    19. گواهی می دهم ای پروردگار که اگر در طول قرون و اعصار زنده بمانم و بکوشم تا شکر یکی از نعمات تو بجا آورم، نتوانم مگر باز هم توفیق تو رفیقم شود، که آن خود مزید نعمت و مستوجب شکر دیگر، و ستایش جدید و ریشه دار باشد........... 
    20. 9ـ ستایش خدای یگانه:
    21. معهذا من با تمام جد و جهد و توش و توانم تا آنجا. که وسعم می رسد با ایمان و یقین قلبی گواهی می دهم. و اظهار می دارم:
    22. حمد و ستایش خدایی را که فرزندی ندارد تا میراث برش باشد. و در فرمانروایی نه شریکی دارد تا با وی در آفرینش بر ضدیت برخیزد و نه دستیاری دارد تا در ساختن جهان به وی کمک دهد..... 
    23. 10ـ خواسته های یک انسان متعالی:
    24. خداوندا، چنان کن که از تو بیم داشته باشم، آنچنان که گویی تو را می بینم و مرا با تقوایت رستگار کن! اما بخاطر گناهانم مرا به شقاوت دچار مساز! مقدر کن که سرنوشت من به خیر و صلاح من باشد. و در تقدیراتت خیر و برکت بمن عطا فرما! 
    25. 11ـ سپاس به تربیت های الهی:
    26. خداوندا! ستایش از آن تست که مرا آفریدی. و مرا شنوا و بینا گرداندی! و ستایش سزاوار تست که مرا بیافریدی و خلقتم را نیکو بیاراستی. بخاطر لطفی که به من داشتی والا...... 
    27. 12ـ نیازهای تربیتی از خدا:
    28. و مرا بر مشکلات روزگار، و کشمکش شبها و روزها یاری فرمای! و مرا از رنجهای این جهان و محنتهای آن جهان نجات بده و از شر بدیهایی که ستمکاران در زمین می کنند نگاه بدار............. 
    29. 13ـ شکایت به پیشگاه خداوند:
    30. خدایا! مرا به که وا می گذاری؟ آیا به خویشاوندی که پیوند خویشاوندی را خواهد گسست؟ یا به بیگانه که بر من بر آشفتد؟ یا به کسانیکه مرا به استضعاف و استثمار کشانند؟ در صورتیکه تو پروردگار من و مالک سرنوشت منی؟ 
    31. 14ـ ای مربی پیامبران و فرستنده کتب آسمانی:
    32. ای خدای من و ای خدای پدران من! ابراهیم، اسماعیل، اسحق و یعقوب، و ای پروردگار جبرئیل، مکائیل و اسرائیل. و ای تربیت کننده محمد، خاتم پیامبران و فرزندان برگزیده اش. ای فرو فرستنده تورات، انجیل زبور و فرقان...... 
    33. 15ـ تو پناهگاه منی:
    34. تو پناهگاه منی، بهنگامی که راهها با همه وسعت، بر من صعب و دشوار شوند و فراخنای زمین بر من تنگ گردد. و اگر رحمت تو نبود من اکنون جزء هلاک شدگان بودم. و تو مرا از خطاهایم باز می داری. و اگر پرده پوشی تو نبود از رسوایان بودم. 
    35.  
نظرات 10 + ارسال نظر
خنده تلخ پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 04:29 ق.ظ http://entezar1172.blogfa.com

یاهو
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام بزرگوار
رحلت نبی اکرم صلی الله علیه واله، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت امام رضا علیه السلام را تسلیت عرض میکنم.
ممنونم از حضور پرمهرتون در مسافر
مطالب را افلاین مطالعه میکنم
پایدار باشید
التماس دعا-یاحق

سعید پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:45 ق.ظ http://saeed72.persianblog.com

سلام. ممنون که اومدین. <عشق حسین>

سهیل جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 07:38 ق.ظ http://sobhe.blogfa.com/

در کلام و صحبت امامان و قرآن ما بسیار پندها و راهنمایی هایی زندگی دینا و آخرت وجود دارد که باید اونها را حتی کشف کرد . باید که بخوانیم وعمل کنیم تا باشد که راهنمایی زندگی ما شود در این عصری که همه سرگردان و حیرانند . در این روزگاری که هیچ کس نمیداند به کجا باید برود و همانا که راه راست و چراغ هدایت در پیش روی ما و در مقابل ماست و متاسفانه ما چه ناآگاهانه نگاه به فراسو داریم
ممنون ازحضور گرم شما و تشکر بابت این مطلب زیبایی که درج نموده اید ببخشید که دیر خدمت رسیدم
میزبان هر روز شما با حافظ : سهیل

هـــــادی دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 08:04 ق.ظ http://hmk.parsiblog.com

سلام سید جان. خوبی؟
کارت عالیه دمت گرم.
موفق باشی.
مرسی که سرزدی.
یاعلی.

نگار دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 08:21 ق.ظ

سلام بازم که بی خبر اپ کردی
التماس دعا

سعید دارایی دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:12 ب.ظ http://www.tablehalabi.blogfa.com

عزیزم سید
به وبلاگ هایت سر زدم
انگار که تطهیر شده باشم امروز.
دست مریزاد
بازم میام پیشت

زهرا دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:42 ب.ظ http://ngf.blogfa.com

سلام عالیه موفق باشی

سید مهران دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:48 ب.ظ

سلام بر سید احمد عزیز برادر بزرگوار خودم.
سید جان من فقط میگم تسلیم و بس.
بسیار زیبا و روح نوازه بخدا زبان در وصف ان قاصره.
بازهم تسلیم.
خدانگهدار:ارادتمند :موسوی

بنده خدا سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 04:58 ب.ظ http://khaterat555.blogfa.com

سلام بر سید !

خوبید اقا ... مطالبت و سبک نگارشت کپ یک طلبه ای هست که قدیم الایام توی نت بود . به هر حال از آشنائی شما خوشوقتم . موفق و موید باشید . یا مرتضی علی

شیطونک چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 04:10 ق.ظ http://www.sheitoonak.mihanblog.com

سلام سید احمد جان
کارت واقعا حــــــــــرف نداره و یکه
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد